Dialoguri cu copilul atomic

În zilele când jobul era atât de stresant încât uitam să zâmbesc, aveam o mică plăcere vinovată: citeam câteva perle de-ale copiilor scrise de mămicile lor pe un forum.
Din zecile de subiecte deschise, toate simpatice și haioase, unul mi-a rămas la suflet și chiar și acum, când nu trece o zi fără să râd împreună cu propiul meu pitic, intru din când în când și râd de perlele Copilului Atomic. Trebuie sa recunosc că și talentul mamei de a le scrie ajută, dar și piticul este genial.

Iată câteva mostre, care spre să vă descrețească frunțile.

Radu: Mami, cind ajung acasa pot sa ma mai joc un pic?
Mami (dupa o meditatie adinca, timp suficient sa ajunga la concluzia ca mai bine se culca infantul un pic mai tirziu decit sa faca o criza de oboseala): Da, cu o conditie. Cind am zis eu ca te-ai culcat, te-ai culcat. Daca nu te culci cind zic eu, adio desene toata saptamina viitoare. Stric computerul!
Radu (extrem de serios): Mami, daca il strici, nici voi nu mai puteti sa intrati sa cititi mailul, si nici pe Internet…
Mami: Foarte bine. Nu intram. Il stric daca nu te culci cind zic eu.
Radu: Bine, strica-l! Eu ma uit la televizor!
Mami: Il stric si pe ala!
Radu: Daca il strici, nu te mai uiti la filmul tau preferat!
Mami: Nu conteaza, il stric si pe televizor!
Radu: Bine, o sa desenez!
MAmi: Iti iau creioanele, si cariocile, si tablita si markerele, tot iti iau si le stric si pe alea.
Radu: Bine, o sa visez desene animate!

Și încă o mostră:

Mami: “In numele Tatalui, al Fiului si al Sfintului Spirit, amin”
Radu: Cum adica “amin”?
Mami: (trage de timp, nu prea stie ce sa spuna): O… pai Amiiiin… Amiiin… Este un cuvint care o sa-ti place foarte tare! Pentru ca in mai toate limbile se spune la fel: in Franceza e “Amin”, in Engleza este “Amen”, in ungureste e Amin, in germana – Amin, in rusa – Amin, in italiana tot Amin… In timp ce insira toate limbile straine care ii trec prin cap, gindeste intens, cum sa-i explic, cum sa-i explic…
Insiruirea continua pina cind, in fine, pica si fisa! “Stiu”, isi spune mami. Si explica:
-Amiiiin… Adica un fel de “sa ma auda Doamne – Doamne ce frumos mi-am spus eu rugaciunea!”
Radu: Si dupa ce spui “Amin” ce se mai intimpla?
Mami: Pai, ce sa se intimple, ne culcam.
Radu: Nu, nu aici, la noi! In cer, la Doamne-Doamne.
Mami: Pai, suna un clopotel. Sint multi clopotei acolo, de fiecare data cind cineva spune “Amin”, suna clopotelul lui. Si atunci Doamne – Doamne stie ca a fost un copil, sau un domn, sau o doamna care si-a spus rugaciunea. Si se bucura!
Radu (circumspect): Da’, mami, Doamne-Doamne stie sa vorbeasca multe limbi?
Mami (nu face legatura, desi simte ca urmeaza capcana!): Da, nu sint sigura, dar cred ca da.
Radu (de-a dreptul ingrijorat): Mamiiii! Tu l-ai drived crazy pe Doamne-Doamne, saracu’!
Mami (blocata!): Eu? Ce zici ca i-am facut?
Radu: Pai atita ai zis “Amin, amin, amin, amin” ca l-ai innebunit cu clopoteii aia!

Toate perlele Copilului Atomic le găsiți aici. Dacă citiți  la servici vă recomand să vă ascundeți bine în spatele monitorului, veți chicoti pe cinste :-).

Mi-am promis că atunci când voi avea un pici o să scriu toatele perlele pe care le va scoate. Sunt semne ca perioada bogată în “bijuterii”  se apropie așa că voi inaugura cât de curând o nouă rubrică, Conversații de pitic.

Lasă un răspuns

